ネット住民のネット住民によるネット住民のための国家の建国(1)

■ネット住民のネット住民によるネット住民のための国家の建国(1)

はじめてやったオンラインゲームで「リネージュ」というゲームがある。

ハリーポッターの世界観に近いとおもうが、プレーヤーはナイトや魔法使い、エルフといったキャラクターになってゲーム世界で自分のキャラクターを育てていくというもの。

このオンラインゲームをやって感心したのは、ゲーム内に一つの経済圏が出来上がっていること。

キャラクターを育てる上で、より強力な武器や防具といったアイテムが必要になってくるのであるが、それを入手する方法として、ゲーム内で登場するモンスターを倒すことにより得られるゲーム内通貨をためて、他のプレイヤー間からアイテムを購入する方法が一般的。

モンスターを倒すことにより武器や防具も得られるのだが、モンスターが強すぎたり、非常に稀にしか入手できない場合が多い。

このため、そういったアイテムを持っている他のプレイヤーからゲーム内通貨でアイテムを買うという行為が生まれる。

プレイヤー1対1のトレードだけでなく、自分が持っているアイテムに値段を付けて、不特定多数のプレーヤーに販売するための個人商店機能があり、自分が得たアイテムや他のプレーヤーから入手したアイテムを販売することができ、こういった機能をつかってゲーム内通貨をためることもできる。

また、このゲームには、攻城戦というゲーム内にあるお城をプレイヤー同士でとりあう戦争の仕組みがあって、城を取るとその城下町のお店で販売されているアイテムに税金をかけることができて、税収を得ることができるメリットがある。

いずれもゲーム内通貨という仮想通貨を媒介しての経済圏であり、原則的にはリアルなお金が入手できるわけでないのだが、一部のオンラインゲームやちょっと前に話題になったセカンドライフなどでは、ゲーム内通貨をリアルマネーと交換する仕組みをもっているものもある。

また、アンダーグランドなところでは、運営側が禁止しているゲーム内通貨をリアルマネーで売買している業者(リアルマネートレード業者)などもあり、ゲーム内で仮想通貨を稼いでそれを業者などに販売して生計をたてている人間も実在する。

ここで言いたいことは、リアルマネートレードの良し悪しといったことではなくて、オンラインゲームというネット上のシステムに経済圏を構築できる事実があるという点である。

このシステムを実際の株式のトレードや、ネット銀行などと有機的に繋ぐことができれば、ネット上の住民として生活や生産活動をしながら生計を立てる可能性が開けるのではないかということである。

さらにこの考え方を推し進めると、ネット上に経済圏だけでなく一つの国をつくることができるんじゃないかという妄想が浮かんでくる。

(2)に続く

--------------------------■为了由于网络居民的网络居民的网络居民的国家的建国(1)

用第一次做了的在线游戏有「天堂」的游戏。

想靠近哈利波特的世界观,不过,所说的运动员成为夜间和魔术师,小妖精的登场人物在游戏世界培育自己的登场人物。

做这个在线游戏钦佩了的,一个经济圈做完到游戏内的事。

在培育登场人物上,更强有力的变得需要起来所说的武器和防护具的条款,不过,积蓄根据作为得到那个的方法,打倒在游戏内登场的怪物的事能能的游戏内货币,从其他的播放机间购买条款的方法一般的。

根据打倒怪物的事武器和防护具也能得,不过,怪物太强,非常稀少以外不能得到的情况多。

产生这个缘故,由除了有那样的条款以外的播放机用游戏内货币招致条款这样的行为。

也能积蓄使用能销售从有为了安上不仅仅是播放机1比1贸易,自己持(有)的条款价格,非特定多数的运动员销售的个人商店机能,自己得了的条款和其他的运动员得到了的条款,这样的机能游戏内货币。

有能得能挂上(放上)在取有以播放机们同时,这个游戏,攻城战这个游戏内有的城互相拉的战争的结构,城的话那个城下町的店销售的条款税金,税收的好处。

是全都传播游戏内货币这个假想货币的经济圈,不原则性现实的钱应该能得到,不过,一部分的在线游戏和变成了稍微为前为话题的second life等,也有有把游戏内货币与现实金钱换成的结构的东西。

同时,在under运动场的地方,禁止的用现实金钱买卖游戏内货币的业者(现实金钱贸易业者)等也有营运方面,在游戏内挣假想货币业者等销售那个维持生计的人也实际存在。

想在这里说的事,是不是现实金钱贸易的好坏,在线游戏这个网络上的系统有能构筑经济圈的事实这样的点。

是要说如果能与实际的股票的贸易,网络银行等有机地连接这个系统,作为网络上的居民一边做生活和生产活动一边维持生计的可能性不是开。

并且要说推进这个想法的话,在网络上能建立不仅仅是经济圈一个国家不是邪念浮现来。

(2)接连到
------------------------------

- Founding of a country of nation by net resident's net resident for net
resident (1)

It is an online gaming done for the first time and there is a game "Lineage".

The one that the player becomes a character named the night, the wizard, and Elf and fosters his character in the game world though thought the neighborhood to Harry Potter's outlook on the world.

Complete one economic bloc of admiration because of doing this online game in the game.

The currency in the game obtained by knocking down the monster that appears in the game as a method of obtaining it is straightened, and the method of buying the item between other players is general though the item such as stronger arms and protectors is needed in fostering the character.

The monster is too strong, and it is unavailable only in very rare though arms and the protector are obtained by knocking down the monster.

Therefore, the act of buying the item from other players with such an item with the currency in the game arises.

The currency in the game can be straightened by the player's not only the trading of 1:1 but also making a price to the item that I have, providing the individual shop function to sell it to many and unspecified players, being able to sell the item that I obtained and the item obtained from other players, and using such a function.

Moreover, there is an advantage in which revenue can be obtained being able to put the tax on the item sold in the shop in the bourg by taking the castle by the mechanism fighting, that is, struggle for the castle in the game of attack castle war with the player in this game, there.

It is an economic bloc where both virtual currencies of currency in the game are mediated, and there are one with the mechanism that the currency in the game is exchanged for real money in a part of online gaming and Secandoraif, etc. that got into the news ahead for a moment in principle because it can not obtain real money, too.

Moreover, man who also the trader (real money trading trader) etc. who are buying and selling the currency in the game that the management side prohibits with real money, and earns a virtual currency in the game, sells it to the trader etc. , and is setting up the living exists in under grand point.

It is a point that wanting to say here is not does a quality of the real money trading, and has the fact that can construct the economic bloc by the system on the net of online gaming.

This..system..actual..stocks..online bank..organic..tie..net..resident..life..production activity..do..make a living..possibility..open.

In addition..this..idea..promote..net..economic bloc..country..make..delusion..float.

(2)Continues.