オンラインゲーム 進化の可能性(1)

■オンラインゲーム 進化の可能性(1)

私がオンラインゲームに携わるようになったのは4年ぐらい前からで、自分が楽しむためではなくて仕事としてオンラインゲームにかかわる様になった。

コンピューターゲーム自体は嫌いではないが、社会人になってからクリアしたゲームと言えば、初代ファミコン用のドラゴンクエストぐらいで、オンラインゲームに触れるまでは、それ程興味のある領域ではなかった。

オンラインゲームの最大の特徴は、ネット上に構築された世界(たとえば中世ヨーロッパのハリーポッター的な世界だったり、麻雀卓だったり、トランプのカードテーブルだったり)に、リアルタイムに複数のプレーヤーが接続して、ゲームをプレイする点にある。

リアルな人間がある時は敵対し、ある時は協調し、コミュニケーションを交わし、場合によってはコミュニティーを形成したりしながらプレイする点が、徹底的な違いといえます。

また、通常一人でプレイするゲームでは、ゲームをクリアすることが目的ですが、MMORPGと言われるゲームでは、運営側が用意した様々なクエストと呼ばれる課題があり、それをクリアすることが楽しみのひとつではあるけれども、最終的な目標というものは用意されておらず、そえぞれのプレーヤーが独自に遊び方を見つけたり、目標を設定して楽しむという点も特徴のひとつだとおもいます。

たとえば、とにかくレベルを上げて強くなる事を目指したり、レアアイテムの収集だったり、嗜好性を同じにするコミュニティーへの参加だったりします。

オンラインゲームについては、今後いろんな意味でこのブログの題材として取り上げていくことになるとおもいますが、仮想空間上とはいえ、リアルの人間がそこに集う事により、リアル社会と同等の社会的活動が行われるという点と、参加している人間自体は、様々な意味でリアル社会の制約を越えた活動も可能になるという点で、多様な可能性をもっているという点について、意見を述べて生きたいと考えています。

また、リアルの人間が参加するという点で、その影響はリアル世界にも現れるようになっていて、将来的にはネット世界とリアル世界が相互に影響しながら、進化しつづけていきその境界も曖昧になっていくと考えています。

ゲームとはいえないですが、たとえば、今では当たり前になった株式のオンライントレードも、運営会社が用意した仮想の株式市場に、リアル社会から多くの人間が参加して、株式売買というゲームを行っているとう見方をすれば、ある意味オンラインゲームと同じといってよいのではないでしょうか。

その影響がさらに個別の株価、日経平均株価といったリアル社会の指標にも影響を与えているということでしょう。

そういった、リアル世界と連動したり、相互に影響したりするオンラインゲームの進化系というものを、具体化していきたいという欲望が私の中にあります。

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■在线游戏 进化的可能性(1)

我在线游戏变得参与的从4年左右前开始,为了不是自己享受变得了作为工作在线游戏有关的那样。

电子游戏自己不讨厌,不过,要说从变成为社会一员清除了的游戏,第一代家庭电子游戏用的勇者斗恶龙左右,到碰在线游戏,不是有那么多兴趣的领域。

在线游戏的最大的特征,(对是网络上被构筑了的世界是譬如中世纪欧洲的哈利波特性的世界,是麻将桌,扑克的卡桌子),实时地复数的运动员连接,玩游戏的点有。

有现实的人的时候敌对,有的时候协调,交换交流,根据场合的不同一边形成团体一边玩的点,能说彻底的差异。

同时,通常一个人玩的游戏,清除游戏的事是目的,不过,我想是设定发现清除有称作被认为是MMORPG的游戏,营运方面准备了的各种各样的探索的课题,那个的事乐趣之一,不过,最终的目标没准备,添上zore的运动员独自玩方法,目标享受这样的点也特征之一。

譬如,以不管怎样提高水平变得强的事作为目标,是三趾鸵鸟条款的收集,是对同样嗜好性的团体的参加。

想关于在线游戏,今后以各种各样的意义作为这个博客的题材拿起的,不过,想以虽说是假想空间上,在根据现实的人集会向(到)那里的事,现实社会同等的社会的活动被进行这样的点和,参加的人自己,以各种各样的意义超过了现实社会的规定的活动也变得可能这样的点,多种多样的可能性这样的点,叙述意见活。

同时,在现实的人参加这样的点,那个影响认为现实世界也出现,将来性网络世界和现实世界一边影响互相,一边持续进化的那个境界也变得暧昧。

不能说是游戏,不过,譬如,如果现在当然了的股票的在线贸易,在营运公司准备了的假想的股市,从现实社会许多人间也参加,做进行股票买卖这个游戏的柱看法,与某意义在线游戏同样的问不是好的吗?

据说所说的那个影响对更加个别的股票价格,日经平均股票价格的现实社会的指标也带来着影响吧。

那样的,对我中有想具体化与现实世界传动,影响互相的在线游戏的进化系,这样的欲望。
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- Possibility of online game evolution (1)

My having come to be involved in the online gaming became related to the online gaming as worked because the purpose was not for me to enjoy about four years.

It was neither dragon quest for the founder family computer saying as the game cleared after it started one's adult life nor an interesting too area to touch the online gaming though the computer game was not hated.

The maximum feature of the online gaming is for two or more players to connect with the world (For instance, it is world in Europe Harry Potter in the Middle Ages, mah-jong table, and card table of cards) constructed on the net in real time, and to play the game.

It is hostile, cooperates at one stage, communications are exchanged when there is real man, and, according to circumstances, it can be said that the point played while forming the community is a thorough difference.

Moreover, a final target is not prepared, and I think that the point that the player of originally finds how to play, and enjoys setting the target is one of the features though it is one of there is a problem that is called various quest that the management side prepared of the enjoyments in the game called MMORPG to clear it though done in the game usually played alone to clear the game.

For instance, it is participation in the community that the aim of the thing that raises the level anyway and strengthens, the collection of the rhea items, and prefers it thoroughly.

Want it to give one's views about the point with various possibilities in the point that the activity that exceeds the restriction of a real society in various meanings becomes possible, too and the point that a social activity equal with a real society is done and participating man to be alive though he thinks that it will take it up as a theme of this blog in the future in various meanings of the online gaming by the thing that man of real gathers there on a virtual space.

Moreover, the influence is thought that it appears in the real world, the net world and the real world keep evolving while influencing mutually in the futures, and the boundary becoming vague, too in the point that man of real participates.

The online trade of the stocks that became natural now for instance is not, and if a lot of men participates from a real society in the virtual stock market that the management company prepared, and the light view to which it plays a game, that is, the exchange of stocks is done, might be called a certain meaning online game and the same even though plays a game.

The influence influences the index of a real society named more individual stock prices and Nikkei average.

I have the desire that it wants to materialize the one of evolution system of the online gaming that synchronizes with such the real world, and influences mutually.